המדריך לאיתור נזילות

מים זורמים בכל מבנה בתוך מערכת הצינורות אשר מיועדת עבורם וכמובן בלעדיהם לא ניתן להסתדר. החששות מפני מקרים של נזילות הינן מובנות וקיימות ככל שהמבנה עצמו מתיישן ובשל הבלאי בצינורות אשר יכול לגרום לפיצוצים, דליפות ונזילות. היה נהוג בעבר לזהות מקרים של נזילות יחסית מאוחר, לאחר שהתפשטו כבר כתמים של טחב ועובש או בעת בה הנזילה הייתה גדולה כל כך שהינה טפטפה מהרצפות ומהקירות פשוט. כיום ישנם דרכים יעילות אחרות על מנת לאתר נזילות די מוקדם, אך עליכם להיות דורכים לכך וכן לבדוק בצורה קפדנית כל חשש שקיים.

סוגי נזילות

כאשר הנכם חוששים שישנה נזילה ניתן לבצע איתור נזילות אחרי כמה סוגים.

  1. יש לציין כי הנזילה הברורה והוודאית ביותר הינה זו שרואים בעין. אם הנכם מבחינים בהתפשטות של רטיבות על הארונות או ברצפה, עליכם לבדוק את הצנרת אשר גלויה לעין שמקומה בדרך כלל מתחת לכיור או זו שמתחברת לבית. חשוב להוסיף כי במקרים מסוג זה הינה תהיה מהירה יותר וכן תשפיע באופן מיידי על חשבון המים שלכם. בהמון רשויות מקומיות מגלים זאת מיד וכן מרתיעים בפניהם של הדיירים שחשבון המים הינו גדול יחסית ועקב כך זה מצביע על נזילה. יחד עם זאת, נזילות מסוג זה עלולות לקרות במערכת הברזים והאסלות עקב סגירה לא נכונה אשר גורמת לטפטוף תמידי שאינכם שמים לב אליו.
  2. זרם מים חלש מאוד אשר מצביע על מקור הנזילה בצנרת שכן מובילה לברז, הינו סימן נוסף לנזילה.
  3. נזילות אשר אינן מתגלות לעין באופן מיידי, אך זמן מה לאחר מכן הינן אלה שמטפטפות לתוך המרצפות או הקיר, וכן בעקבותיהם העובש שמתפתח הינו נראה לעין.

 

 כיצד מגלים את מקור הנזילה באופן מקצועי?

חשוב לציין כי בכל סוגי הנזילות שקיימות לא מומלץ לטפל באופן עצמאי, אלא אם הנכם למדתם לבצע החלפה של ברז דולף וגומייה עבור המנגנון שלו. הזמנתו של איש מקצוע תגלה אם למעשה מדובר בנזילה עקב תוצאה של איטום פגום, או אם ישנה בעיית צנרת אצל השכנים שלכם או אצלכם. בסיטואציות של נזילות כאלו ישנו ציוד מתוחכם אשר מבצעים בו שימוש על מנת לגלות את מיקומה המדויק של הנזילה ללא כל צורך לשבור את הקיר. ניתן לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית, מצלמות ביוב, איתור נזילה באמצעות גז ועוד. למעשה המיקום של הנזילה הינו זה שקובע באמצעות איזה מכשור הנכם תאלצו להשתמש.

שורה תחתונה, כפי שניתן לראות במאמר, אם אינכם אנשי מקצוע ונתקלתם בבעיית נזילה מומלץ לפנות לאיש מקצוע אשר יאתר אותה באופן מקצועי וכן יסייע לכם בפתרון הבעיה באמצעות כלים מתקדמים עבור איתור נזילות. יש לציין כי טיפול בנזילה באופן לא מקצועי עלול להוות לקויות אשר יכולות להזיק לתשתית הבית.