מורה פרטי למתמטיקה בחיפה

יש דברים בחיים שעובדים כמו שעון, כמו חוק פיזיקלי, ואחד מהדברים האלה הוא מורה פרטי לתלמיד שמתקשה במקצוע מסוים, או אפילו בכלל המקצועות. מה הופך את הפורמט של הוראה פרטית לכל כך יעילה? עד כמה יכול לסייע מורה פרטי במקרים שבהם התלמיד מתקשה באופן כללי בכמה מקצועות ולא במקצוע אחד ספציפי? איך מחפשים ויותר מזה, איך מוצאים למשל מורה פרטי למתמטיקה בחיפה, או בכל עיר אחרת לצורך העניין? האם נכון לעשות חיפוש באינטרנט או שכדאי יותר להגיע דרך שיווק מפה לאוזן? האם באמת ניתן לצפות לשיפור משמעותי בציונים לאחר תהליך לימוד מול מורה פרטי? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

מה כל כך יעיל במודל ההוראה הפרטית?

ובכן, כאשר בוחנים קבוצה של אנשים באותה שכבת גיל, אפשר בהחלט לזהות פרמטרים דומים ביכולות לימוד, הבנה, קריאה, כתיבה וכדומה, אבל זה לחלוטין לא אומר שכל אחד מהחברים בקבוצה הזאת יבין כל חומר לימוד באותה רמה כמו יתר החברים בקבוצה. ישנם בודדים בתוך הקבוצה שיתקשו במקצוע א', אחרים יתקשו במקצוע ב' ואחרים יתקשו במקצוע ג'. כל זה נכון בכל רגע נתון ולגבי כולם, אלא שמודל ההוראה הקבוצתית הפרונטלית הנהוגה במערכת החינוך פשוט אינה מסוגלת לתת מענה לקשיים הללו, שמתעוררים בקרב תלמידים בכל כיתות בתי הספר. הוראה פרטית היא למעשה מודל לימוד שבו המורה מתייחס באופן ספציפי לקושי שעולה אצל התלמיד הספציפי ונותן לו מענה ספציפי על פי הקצב שלו ובהתאם למאפיינים המנטאליים שלו (למשל, שימוש בדוגמאות חזותיות, שלמורה בבית הספר אין מספיק זמן לתת לתלמידיו). על פי הסטטיסטיקה הקיימת, מודל זה של הוראה פרטית מצליח לייצר אימפקט משמעותי על תלמידים הבוחרים להיעזר בו, במיוחד במקצועות כמו מתמטיקה, פיזיקה וכימיה, אבל לחלוטין לא רק.

 

עד כמה יכול מורה פרטי לסייע כאשר קיים קושי כללי בכמה מקצועות?

התפיסה הרווחת היא שמורה פרטי הוא איש מקצוע ששוכרים לטובת סיוע במקצוע ספציפי בו קיים קושי ספציפי. כך למשל, אם ילדכם מתקשה במתמטיקה, תוכלו לגייס מורה פרטי למתמטיקה בחיפה או בעיר בה אתם מתגוררים, על מנת לסייע לו להשתפר במקצוע הספציפי. בפועל, מורה פרטי יכול לסייע גם כאשר מתגלה קושי כללי של התלמיד בכמה וכמה מקצועות במקביל. קושי כללי כזה נובע בדרך כלל מחוסר הבנה וידע בכלים בסיסיים מאוד שנלמדו בכיתה ושלא נקלטו היטב על ידי התלמיד. מאחר ומדובר בכלים מאוד בסיסיים, ההשפעה שלהם היא רוחבית על כמה מקצועות. קושי זה יכול לנבוע גם מחוסר ביטחון, חרדה ותחושה כללית של לחץ, תחושות שניתן מאוד למתן עם חיזוק נקודתי שמעניק לתלמיד ביטחון ולמעשה פותח בפניו נתיב חדש לגמרי להצלחה בלימודים, כמובן בסיוע מורה פרטי.

 

איך תמצאו מורה פרטי?

אם אתם מתגוררים באזור חיפה למשל ומחפשים מורה פרטי שיסייע לילדכם במקצוע המתמטיקה, הנטייה הראשונה שלכם תהיה לחפש מורה פרטי למתמטיקה בחיפה, והדברים נכונים כמובן לגבי כל עיר אחרת ולגבי כל מקצוע אחר. זוהי כמובן שיטה לגיטימית למציאת מורה פרטי, אבל לא בהכרח השיטה הנכונה. הדרך הטובה ביותר לחיפוש, ובסופו של דבר גם למציאה של מורה פרטי, היא דרך ההמלצות האישיות של תלמידים שכבר חוו את זה. אם מצאתם מקרה אחד נוסף של ילד של השכנים, חבר של ילדכם מהשכבה, ילד אחר במשפחה, שנעזר במורה פרטי מסוים וחווה שינוי משמעותי אל עבר ההצלחה, זהו המורה הפרטי שאותו אתם רוצים לפחות לנסות לשיעור או שניים. ככל שתוכלו למצוא יותר המלצות על מורה ספציפי, כך תוכלו להיות חזקים ואיתנים יותר בדעתכם כי זהו המורה המתאים לכם. חיפוש מורה באינטרנט היא גם אפשרות, אבל במקרה כזה יהיה עליכם לבדוק טוב יותר את הדברים לפני שאתם בוחרים וגם לאחר מכן, חשוב שתהיו ערניים בשלבים הראשונים של הלימוד בכדי לבדוק את מידת ההצלחה וההתאמה.

האם זה שווה את ההשקעה?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן. מורה פרטי שווה בדרך כלל כל שקל שאתם משקיעים בו. מן הסתם, אם תמצאו תלמיד תיכון מצטיין שמציע שירותי הוראה פרטית במתמטיקה, עלות שעת לימוד שלו תהיה נמוכה יותר מזו של סטודנט באוניברסיטה, שבתורו יגבה מחיר כנראה מעט יותר נמוך מאשר מורה פרטי מקצועי שמתפרנס מעיסוק זה. אלא שמדרג זה לא תמיד עובד מול כל תלמיד וייתכן שדווקא ילדכם יוכל להפיק יותר תועלת מעבודה עם תלמיד תיכון שמכיר את הקושי שלו ומדבר בשפה שלו ולכן גם יודע ליצור איתו את הכימיה הנדרשת לתהליך הלימוד. המשמעות היא שאתם לא צריכים לקפוץ על האופציה היקרה רק מתוך הנחה שזאת האופציה הטובה ביותר לילדכם ובמקביל לזנוח את האופציה הזולה ביותר בהנחה שזאת האופציה שלא תפיק כל תועלת. בפועל, הדברים הם מאוד גמישים ואין לדעת מאין תבוא הישועה.

מן הצד השני, אם אתם מבינים שמצאתם למשל מורה פרטי למתמטיקה בחיפה, או בעיר מגוריכם, שמתאים מאוד לילד שלכם ויכול לייצר איתו תוצאות מעולות, כדאי בהחלט לשלם לו את השכר שהוא מבקש, גם אם הוא מעט יותר גבוה ממחיר השוק וגם אם אתם יכולים למצוא אופציה זולה יותר. מחיר גבוה יותר זה יותר כסף, אבל אם לאור הרמה המקצועית ומידת ההתאמה, תוכלו להשלים את המשימה בפחות שיעורים, הרי שבסוף תוכלו לחסוך כסף מהאופציה היקרה. ובכל מקרה, אם זה המורה הפרטי שייצר עבורכם את התוצאות, אז שווה פשוט לשלם לו את שכרו על פני לשלם מעט למורה פרטי אחר שבסוף התהליך עמו, השיפור יהיה מינורי, אם בכלל.