מורה פרטי לפיזיקה בתל אביב

תשאלו את מרבית בני הנוער והסטודנטים והם יגידו לכם שפיזיקה זה אחד המקצועות הקשים ביותר שעימם עליהם להתמודד. אלא שפיזיקה הוא לא באמת מקצוע כל כך מסובך, הוא רק דורש הבנה של הפרטים הקטנים, הבנה שאותה קשה במיוחד להעביר בסיטואציות פרונטליות מרובות תלמידים. במילים אחרות, הסיבה שתלמידים רבים סובלים מציונים נמוכים בפיזיקה היא לא בגלל שמדובר במקצוע קשה ובטח לא בגלל שמדובר בחוסר יכולת אישית, אלא בגלל שיטת הלימוד. בהינתן זאת, הדרך הטובה והנכונה ביותר להתמודד עם מקצוע הפיזיקה היא באמצעות מורה פרטי, ולא משנה היכן אתם מתגוררים תוכלו בקלות למצוא מורה פרטי לפיזיקה בתל אביב, בחיפה, בירושלים או בכל מקום אחר.

למה מורה פרטי?

ובכן, שיטת הלימוד הנהוגה בישראל, ולא רק בה, היא שיטת לימוד פרונטלית בה עומד מורה אחד מול 30, 40 תלמידים וחייב להעביר להם כמות מסוימת של חומר לימוד בתוך פרק זמן מוגדר. לא משנה מהו המקצוע ולא משנה מיהם התלמידים, שיטת לימוד זו היא לחלוטין לא שיטת הלימוד הטובה ביותר ובעולם אידיאלי היה יכול כל תלמיד ליהנות ממורה פרטי משלו. יחד עם זאת, במרבית המקצועות, שיטה זו היא מספיקה בכדי להעביר את חומר הלימוד הנדרש ואף לחזור על החומר בכדי לחזק את התלמידים. כשמגיעים אל המדעים המדויקים כמו מתמטיקה, פיזיקה וכימיה, הדברים הופכים להיות מעט יותר מורכבים, ולא בגלל שמדובר במקצועות מורכבים אלא מכיוון שחומר הלימוד מתאים הרבה פחות למודל השיטה הפרונטלית.

בדיוק במקום הזה נכנסת לתמונה האופציה של מורה פרטי לפיזיקה בתל אביב או בכל מקום אחר בו אתם מתגוררים לצורך העניין. המורה הפרטי יכול לעשות מספר דברים שלא יכול לעשות מורה בשיעור פרונטלי. הוא יכול להכיר יותר לעומק את התלמיד וליצור איתו חיבור רגשי חיובי שמעניק לתלמיד את צלילות הדעת הדרושה לו על מנת לקלוט חומר חדש בו הוא מתקשה. הוא יכול להבין בדיוק מהם הקשיים בהם נתקל התלמיד ומהיכן נובע הקושי שלו. לעיתים מדובר בחומר בסיסי אותו לא הבין התלמיד, מה שנגרר הלאה אל החומר בהמשך ולעיתים מדובר בתחום ספציפי שהתלמיד פשוט לא הבין ומרגע שיבין, יוכל להמשיך ולהתקדם בו כרגיל. לבסוף, יכול מורה פרטי לשבת עם התלמיד ולהעביר לו בדיוק את החומר הנדרש לו על מנת לחזק אותו ולספק לו את הפתרון האישי לו הוא זקוק. אלו הם למעשה שלוש היכולות החשובות ביותר של מורה פרטי וזאת הסיבה שתלמידים רבים פונים לפתרון של מורה פרטי במקצועות בהם הם מתקשים.

 

האם אתם צריכים מורה פרטי?

ובכן, אם אתם מתקשים במקצוע מסוים, בין שמדובר בקושי זמני ולבטח כאשר מדובר בקושי מתמשך, סביר להניח שהפתרון יימצא בדמותו של מורה פרטי. יחד עם זאת, ועכשיו אנו פונים להורים ביניכם, אם הבן או הבת שלכם הם המתקשים, אל תצפו מהם לשבת ולהתחיל לחפש מורה פרטי לפיזיקה בתל אביב או מורה פרטי למתמטיקה בחיפה. הם פשוט לא יעשו את זה לרוב והאחריות די נופלת עליכם. אתם בהחלט יכולים להאציל עליהם את משימת החיפוש, אבל אלו הם אתם שצריכים לדחוף אותם לשם. רבים מניחים שאם המורה הוא בסדר ואם מרבית התלמידים בכיתה מצליחים בשיעור ואם לא הייתה תקלה כלשהי לאורך השנה עם המורה, אז הבעיה היא בתלמיד. בפועל, מקרים אלה הם בודדים במיוחד, ולרוב מדובר בקושי לגיטימי בו נתקל התלמיד, שיכול להיות תלמיד מעולה במקצועות אחרים. בכל מקרה של קושי בלימודים, והדברים נכונים לא רק למקצוע הפיזיקה, מורה פרטי יכול להיות בהחלט הפתרון המתאים לכם ביותר.

איזה מורה פרטי מתאים לכם?

לפני שאתם פונים למשימה של חיפוש מורה פרטי לפיזיקה בתל אביב או בעיר אחרת בה אתם מתגוררים, חשוב שתכירו את האפשרויות הקיימות בשוק. ככלל, ישנם מעט מאוד מורים מקצועיים שעובדים בתחום ההוראה הפרטית במשרה מלאה. במרבית המקרים מדובר בסטודנטים או בתלמידי תיכון שנחשבים למוצלחים מאוד במקצועות בהם הם נותנים שיעורים פרטיים. בחיפוש המורה הפרטי, חשוב למצוא כימיה בין התלמיד למורה, חשוב שהמורה יהיה נחמד וחשוב שהוא יהיה אפילו קרוב למקום המגורים שלכם, אבל הרבה יותר חשוב מכל זה הוא היכולת שלו לפתוח את הסכר שיוצר את הקושי ובזה לא כולם ממש מצליחים.

על כן, הדרך הנכונה ביותר למצוא את המורה הפרטי המתאים לכם היא להיעזר בהמלצות מתלמידים אחרים שכבר עבדו עם אותו מורה ויכולים להעיד באופן אישי על השינוי שהוא סייע להם להוביל. המלצות אלה הן למעשה הדרך הטובה ביותר למצוא מורה פרטי לפיזיקה בתל אביב, בחיפה, בבאר שבע או בכל מקום אחר, אבל אם אתם לא מצליחים למצוא מספיק המלצות כאלה, תוכלו להיעזר גם בחוות דעת מקצועיות של המורה בבית ספר או של כל מורה אחר שאתם מכירים. במקרה כזה, אתם רוצים לקבל יותר מחוות דעת מקצועית אחת עד כמה שניתן.

לבסוף, זכרו שלא מדובר בחתונה קתולית. אתם יכולים להתחיל עם מורה פרטי כלשהו שבו החלטתם לבחור ואם אתם לא מרגישים שהדברים צועדים בכיוון הנכון, תמיד תוכלו ואף רצוי, להחליף מורה. אל תינעלו על מורה מקצועי ואל תיבהלו מתלמיד תיכון. לפעמים יהיה זה דווקא תלמיד התיכון שימצא שפה משותפת עם ילדכם וידע לקדם אותו במעלה הדרך בצורה הטובה ביותר ובמהירות הרבה ביותר. הכללים הם די נזילים בתחום זה, ולכן אפשר פשוט להתחיל על סמך המלצות שקיבלתם ומשם לראות איך זה מתקדם. בכל מקרה, אפשר לומר בהחלט שכל שיעור פרטי שיקבל ילדכם, יוכל לסייע לו יותר מכל שיעור פרונטלי בבית הספר, גם אם המורה הוא לא בדיוק כוס התה שלכם.