מנשא אופניים ל 2 זוגות – מתי נשתמש בזה ואיך נבחר מנשא?

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים רוכבים על אופניים באופן קבוע, בשטח ובכביש. לא פעם מדובר על רוכבים אשר נהנים לעשות זאת במסגרת קבוצת רכיבה או במסגרת משפחתית כזו או אחרת.

בדרך כלל, הרכיבה נעשית לצרכי ספורט, קרי פעילות גופנית. ישנם רבים אשר בוחרים לרכב על אופניים לצרכי עבודה או לצרכי טיולים בשטח. בכל מקרה, אם בוחרים לרכב על אופניים באופן קבוע, ובמקביל מחזיקים גם רכב פרטי, אזי שיהיה נכון לרכוש ולהתקין עליו מנשא אופניים.

אחת האופציות הפופולאריות בהקשר זה, הוא מנשא אופניים ל-2 זוגות. מדובר במנשא שיכול לשאת שני זוגות אופניים במקביל, באופן בטוח ותקני, מבלי לגרום נזק לאופניים ו/או לרכב.

במאמר זה אנחנו נסביר בהמשך, כיצד המנשא בנוי, איך אנחנו בוחרים אותו וכן, מתי אנחנו נעדיף לרכוש מנשא אופניים ל-2 זוגות על פני מנשאים אחרים, למשל, כזה שמאפשר לנו לשאת זוג אחד בלבד. חשוב להדגיש, ההתייחסות שלנו לנושא צריכה להיות ארוכת טווח, קרי אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן מאוד ונרצה להשתמש באופניים לאורך שנים וכמובן גם נרצה להשתמש ברכב לאורך זמן ממושך, ולכן ישתלם לנו לרכוש מנשא שכזה.

כיצד המנשא בנוי ואיך בוחרים מנשא בצורה נכונה?

הרעיון הוא פשוט, המנשא מותקן על גבי החלק האחורי של הרכב, ועליו אנחנו יכולים להרכיב את האופניים בצורה מאוד פשוטה ונוחה מבלי שייגרם, כאמור, נזק לאופניים או לרכב. חשוב לציין, המנשא מותקן באופן כזה שהוא לא מונע מאיתנו לראות דרך השמשה האחורית מה מתרחש בכביש ואיננו מהווה סכנה לנו או לנוסעים ברכב, ובוודאי שלא לנהגים אחרים שנמצאים על הכביש.

במידת הצורך, אנחנו יכולים גם לחבר למנשא פנסים בשביל שיהיה ניתן לראות אותנו טוב יותר בלילה וכן אנחנו יכולים להתקין לוחית רישוי, במידה והלוחית המקורית מוסתרת בגלל האופניים.

בכל מקרה, המנשא מותקן באופן כזה שהוא גם יכול לשאת זוגות אופניים, וכן אנחנו יכולים להסיר אותו ולהתקין אותו בכלי רכב, אם וכאשר נרצה למכור את הרכב שברשותנו ולעבור להשתמש ברכב אחר.

מדוע נעדיף מנשא ל-2 זוגות?

הרבה מאוד אנשים מעדיפים מנשא אופניים ל-2 זוגות ולא לזוג אחד מסיבה מאוד פשוטה. זה הרבה יותר נוח, הרבה יותר חסכוני, וגם מאפשר לנו להרכיב על המנשא זוג שלנו וזוג של בן או בת זוג, זוג של חברים וכך אנחנו יכולים לחסוך מקום או אפילו לחסוך שימוש בכלי רכב אחר.

משפחות עם ילדים, זה יכול בהחלט להקל, במידה ומחליטים לקחת אותם לטיול בשטח עם האופניים שלהם או במקביל עם האופניים שלנו. זה יכול להיות הרבה יותר שימושי, פשוט ונוח, מאשר לחפש אופציות אחרות, פחות נוחות והרבה יותר יקרות לשימוש.