ביטוח נסיעות לחו"ל – האם הפוליסות דומות בכל מדינה?

אחד המוצרים החשובים ביותר שאנחנו צריכים להתייחס אליו לפני שאנחנו נוסעים לחו"ל, הוא ביטוח נסיעות. מדובר בפוליסת ביטוח המאפשרת לנו לקבל כיסויים לכל מקרה של טיפול במחלה, תאונה, פציעה, חבלה, או כל דבר שאנחנו נדרשים לו בזמן שאנו נמצאים מחוץ לגבולות הארץ.

מאחר ואנחנו לא אזרחי המדינה וביטוחים של קופות חולים אינם פעילים בחו"ל, הרי שאנחנו צריכים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שיספק לנו את הכיסויים הנדרשים לכל מקרה. מדובר בפוליסה שמציעה לנו מגוון רחב של כיסויים המתייחסים לכל מקרה בו נידרש לטיפול רפואי, בין אם זה ניתוח, אשפוז, פגישה אצל רופא, צילומים, בדיקות, רכישת תרופות ועוד.

בעיקרון זה לא חובה לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל אך חשוב לא לוותר ולא לחסוך על זה, מאחר ובהיעדר פוליסה אנחנו נידרש לשלם על הכל מהכיס שלנו מבלי לקבל החזר כספי. בזמן שאם אנחנו רוכשים ביטוח נסיעות, אזי שנוכל לקבל החזר מלא או חלקי על כל הוצאה שנידרש לבצע במקרים שציינו.

איך רוכשים פוליסה למדינה מסוימת?

אנחנו יכולים להסיק מהחשיבות של ביטוח נסיעות לחו"ל, שהוא נדרש בכל מדינה ומדינה אליה אנחנו נוסעים. לא משנה אם מדובר במדינה קרובה או רחוקה, מדינת עולם שלישי או מדינה מפותחת. בכל מקרה אנחנו צריכים לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות שתשרת אותנו.

בעקרון, הפוליסות משתנות מחברה לחברה אך הן אינן בהכרח משתנות ביחס למדינות השונות. עם זאת, חברות ביטוח יכולות לקבוע שנוסעים למדינות מסוימות ייאלצו לשלם פרמיה גבוה יותר, בין אם זה בגלל סיכון גבוה שקיים במדינה באופן קבוע ובין אם זה בגלל סיכון זמני, כמו למשל מגיפה מסוימת. לכן המחיר איננו בהכרח אחיד עבור כל מדינה.

לכך צריך להוסיף פרמטרים שיכולים להשפיע על עלות הפוליסה, כמו למשל, אם נרצה לרכוש הרחבות מיוחדות לצורך פעולות מסוימות, דוגמא, הרחבה לצלילה, הרחבה לסקי או פעילויות אחרות שנרצה לבצע ועלולות להגביר את רמת הסיכון והצרכים שלנו. כמו כן, זה נכון למקרים בהם נידרש לרכוש הרחבות בגין מצב רפואי, מחלה או כל דבר אחר שעלול לייצר סיכון גבוה יותר.

מה צריך לשים כשרוכשים ביטוח נסיעות?

לא משנה לאיזו מדינה אנחנו נוסעים, חשוב שהביטוח יציע לנו כיסויים רחבים לשורה ארוכה של פרוצדורות רפואיות שונות. החל מאשפוזים, ניתוחים וכלה ברכישת תרופות או פגישות אצל רופאים.

כמו כן, אנחנו צריכים לוודא שהפוליסה כוללת היבטים המתייחסים לחילוץ והצלה, אפשרות להטיס קרוב משפחה אלינו, וכמובן הטסה ארצה במידת הצורך. חשוב לציין, שהיום חברות רבות מספקות גם אפשרות להתייעצות אונליין או טלפונית עם רופא מטעמן, לפני שנפנה לרופא מקומי. חברות רבות גם מציעות לנו אפשרות לקבל החזר הוצאות מהיר בלי יותר מדי פרוצדורות ובירוקרטיה מצידן.