כיצד לשחזר נתונים מהענן

שחזור נתונים מהענן מהווה היבט מכריע בחיים הדיגיטליים המודרניים, הוא מבטיח הגנה ונגישות של מידע בעל ערך ובכתבה זו נבחן את המעשיות של גיבוי בענן תוך שנסקור את שיטות העבודה לגיבוי ואת העננים המומלצים ביותר. 

 

שחזור נתונים מבוסס ענן – איך זה עובד?

שחזור נתונים מבוסס ענן פועל על עיקרון של אחסון מאובטח של נתונים בשרתים מרוחקים, המאפשר למשתמשים לגשת ולשחזר את הקבצים שלהם בעת הצורך. כאשר אתם שומרים נתונים בענן, הם עוברים תהליך המכונה סנכרון, שבו הקבצים משוכפלים ומאוחסנים על פני מספר שרתים במרכזי נתונים שונים. התנהלות זו מפחיתה את הסיכון לאובדן נתונים עקב כשל חומרה או התקפת סייבר. במקרה מצער של מחיקת קבצים בשוגג או תקלה במכשיר, המשתמשים יכולים להתחיל את תהליך השחזור מהממשק של שירות הענן או מהאפליקציות התואמות שלהם.

 

שירותי ענן לגיבוי נתונים ראויים לציון 

שלושה שירותי ענן לגיבוי מהווים את חוד החנית של תחום זה: 

Google Drive: בתור אחת מפלטפורמות הענן הנפוצות ביותר, Google Drive מציע אפשרויות שחזור נתונים מדויקות. הוא מספק למשתמשים 15 GB של אחסון בחינם ומאפשר אינטגרציה קלה עם שירותי גוגל אחרים. במקרה של אובדן נתונים, משתמשים יכולים לשחזר קבצים שנמחקו מתיקיית "אשפה" בתוך תקופת שמירה מסוימת. בנוסף, Google Drive שומר על גרסאות קודמות של קבצים, מה שמקל על התאוששות ממצבים קודמים.

Dropbox: ידועה בממשק הידידותי שלה. Dropbox מציעה למשתמשים עד 2 TB של שטח אחסון עם תוכניות מנוי שונות. קבצים שנמחקו נשמרים בקטע "קבצים שנמחקו" למשך 30 יום, מה שמאפשר למשתמשים לשחזר אותם בתוך פרק זמן זה. יתרה מכך, Dropbox שומרת על תכונת "היסטוריית גרסאות", המאפשרת למשתמשים לגשת ולשחזר גרסאות קודמות של הקבצים שלהם.

Microsoft OneDrive: משולב עם המערכת האקולוגית של מייקרוסופט, OneDrive מספק למשתמשים יכולות שחזור נתונים מצוינות. משתמשים מקבלים בחינם 5 GB של אחסון, בעוד שמנויי Microsoft 365 מקבלים גישה למכסות אחסון גדולות יותר. "סל המחזור" של OneDrive שומר קבצים שנמחקו למשך 30 יום, ומאפשר למשתמשים לשחזר נתונים שהוסרו בטעות. התכונה "שחזור קבצים" מאפשרת למשתמשים להחזיר OneDrive שלם לנקודת זמן קודמת.

 

שיטות עבודה מומלצות לשחזור נתונים בענן

ישנן כמה שיטות עבודה מומלצות לשחזור נתונים בענן – השיטה הרגילה, השיטה בה נעשה שימוש באמצעי אבטחה חזקים והמעמיקים גם יבינו את הליכי השחזור של הנתונים. בשיטת גיבוי בענן הרגילה, כדי להבטיח סבירות גבוהה יותר לשחזור נתונים מוצלח, חיוני לשמור על לוח זמנים קבוע של גיבוי. פלטפורמות ענן מציעות לעתים קרובות אפשרויות גיבוי אוטומטיות שניתן להגדיר לגיבוי תיקיות ספציפיות או מכשירים שלמים. בנוסף, הפעלת ניהול גרסאות מאפשרת גישה לגרסאות קבצים קודמות, מה שיכול להיות חיוני במקרה של השחתת קבצים.

כשנעשה שימוש באמצעי אבטחה חזקים, הגנה על נתונים רגישים מפני גישה בלתי מורשית היא בעלת חשיבות עליונה. שימוש באמצעי אבטחה חזקים כמו אימות דו-גורמי (2FA) ושימוש בסיסמאות חזקות וייחודיות לחשבונות ענן יכולים להפחית באופן משמעותי את הסיכון לפרצות נתונים. מי שיעמיק ויבין את הליכי השחזור יוכל לעקוב אחר האפשרויות הזמינות לשחזור נתונים בכל זמן, שירותי ענן מסוימים עשויים להציע תקופות שמירה ממושכות או תוכניות פרימיום עם אפשרויות שחזור משופרות.

התוכן מוגש כשירות מבית אינפורמט המספקת שירותי מחשוב מתקדמים לחברות, ארגונים ועסקים.