כל מה שרציתם לדעת על רופא שיניים לשיקום הפה

מיותר לציין כי כולנו מעוניינים בחיוך לבן, בריא ונוצץ, אך לצערנו הרב בעיות פה הן בעיות נפוצות מאוד, בין אם מדובר על בעיות כדוגמת אובדן שן, בעיות חניכיים וכיוצא בכך. במקרים כאלה, הפה שלנו זקוק לטיפול שיעניק לו את האפשרות לשוב לאיזון תפקודי ואסתטי מלא. כמו כן, חשוב לומר כי בעיות דנטליות מסובכות הן בעיות אשר מחייבות בטיפול באופן מבוקר ושוטף, טיפול מקצועי ומדויק אשר יינתן על ידי רופא שיניים מומחה לשיקום הפה, רופא שיניים שעבר הכשרה במסלול התמחות נוספת של בין 4 ל-5 שנים במטרה להזדהות בתור מומחה בענף שיקום הפה. מיותר לציין כי מדובר על איש מקצוע הטומן בחובו ארגז כלים רחב לצד ידע מקיף ומעמיק בכל הסובב סביב כל אותם טיפולים אסתטיים קטנים המיועדים למטרת שיקום הפה.

רופא לשיקום הפה – תטפלו בבעיה מהשורש

ניתן לומר ללא כל עוררין כי ענף שיקום הפה הוא ענף נרחב במיוחד המכיל בתוכו מגוון רחב של טיפולים שונים ומגוונים, טיפולים שכל עיקר מטרתם היא להשיב למערכת הפה והשיניים את התפקוד המלאה לצד המראה האסתטי המבריק. זאת בעוד כי שיקום הפה הוא טיפול נדרש במקרים בהם ישנן בעיות מורכבות סביב תפקוד השיניים, חלל הפה והלסתות אשר דורשות אבחון מקצועי ומדויק לצד התאמה של תוכנית טיפול נכונה ומתאימה.
יחד עם זאת, יש לציין כי במהלך השנים האחרונות נכנסו מספר טכנולוגיות דיגיטליות חדשות לתעשיית שיקום הפה, כאשר רופא שיניים שיקום הפה עובר הכשרה מקצועית ומעמיקה בכל הנוגע לכל אותם טכנולוגיות ושיטות טיפול חדשות בענף. בין יתר הטכנולוגיות החדישות בתעשייה תוכלו לפגוש בתכנון ממוחשב של השתלת שיניים, מחרטת כתרים דיגיטלי, סורק אינטרה אוראלי וכן הלאה.

מתי ישנו צורך בפנייה לרופא שיקום הפה?

ההמלצה המרכזית תהיה לפנות לרופא שיניים שיקום הפה בעת בה מדובר על בעיה מורכבת, כזו אשר חוזרת על עצמה וכן, דורשת פתרון שיקומי מתקדם במקום בו טיפולים קודמים כשלו. למשל, במידה ואתם סובלים מאחת מהבעיות הבאות, ההמלצה תהיה לפנות לרופא מומחה בהקדם האפשרי:
• שחיקת שיניים – שחיקה של השיניים היא למעשה תופעה נפוצה במיוחד אשר מתרחשת במרבית המקרים בצורה לא מודעת במהלך השינה וכן גם לאור הצטברות של חרדות, לחץ ומתח במהלך שגרת היום. יחד עם חלוף הזמן הבעיה נוטה להחמיר ועלולה אף להוביל לנזקים חמורים ביותר לשיניים ולמפרקי הלסת. רופא שיניים לשיקום הפה ידע כיצד להתמודד עם הבעיה.
• שיקום ותכנון על גבי השתלות – אובדן שיניים בעקבות תאונה, היגיינה לקויה, הזנחה או אפילו תאונה הם מקרים שקורים לא מעט ופוגעים ישירות במראה ובתפקוד של מערכת הפה, גם במקרה הזה מומלץ לפנות לשירותיו של רופא שיניים שיקום הפה.