סיבים אופטיים – חומר פשוט שמחולל מהפכה בעולם האינטרנט

סיבים אופטיים עשויים מזכוכית או פלסטיק ומשמשים להעברת מידע כפולסי אור. סיבים אופטיים יכולים לשאת הרבה יותר נתונים מחוטי נחושת, אבל הם לא יכולים לשאת זרמים חשמליים.

סיבים אופטיים הם חומרים מנחי אור המשמשים להעברת נתונים. הם עשויים מליבה, שהיא סוג של זכוכית או פלסטיק, ומחיפוי. החיפוי עשוי בדרך כלל מאותו חומר כמו הליבה אך עם מקדם שבירה שונה.

סיבים אופטיים מורכבים משני חלקים: הליבה והחיפוי. הליבה היא סוג של זכוכית או פלסטיק והחיפוי עשוי לרוב מאותו חומר אך בעל מקדם שבירה שונה.

ניתן להעביר את אות האור דרך המדיום הזה על ידי השתקפות פנימית מוחלטת שבה הוא קופץ מצד אחד למשנהו עד שהוא מגיע ליעדו.

לסיב האופטי יש יתרון על פני אמצעי שידור אחרים מכיוון שהוא יכול לשאת יותר מידע ליחידת מרחק, למשל פי 1000 יותר מחוט נחושת ופי 10 יותר מכבל קואקסיאלי.

כיצד פועל אינטרנט על סיבים אופטיים

אינטרנט סיבים אופטיים הוא סוג של אינטרנט בפס רחב המועבר באמצעות כבלים אופטיים המורכבים מחוטי זכוכית או פלסטיק. זהו הסוג הנפוץ ביותר של אינטרנט מהיר וזמין והוא יכול להעביר נתונים במהירויות של עד גיגה-ביט אחד לשנייה.

כבלים סיבים אופטיים מורכבים מחבילות של חוטי זכוכית או פלסטיק. לאחר מכן צרורים את הצרורות יחד בציפוי מגן לפני שמכניסים אותם לצינור מגן. לאחר מכן מניחים את הצינור הזה מתחת לאדמה, על עמודי טלפון, או אפילו על קרקעית האוקיינוס כדי לספק שירות פס רחב ללקוחות.

סיבים אופטיים הם סוג של כבל המעביר מידע כפולסי אור דרך חוטי זכוכית או פלסטיק. כבלים סיבים אופטיים מורכבים מגדילים רבים, כל אחד מכיל צרור של סיבים דקים. צרורות אלה הם פחות מ-1/10 מקוטר שערה אנושית.

היתרון הגדול ביותר של כבלי סיבים אופטיים הוא שהם יכולים לשאת הרבה יותר נתונים מחוטי נחושת והם לא צריכים להיות מחוברים פיזית זה לזה מכיוון שהאור יכול לעבור דרכם בלי שום חומר ביניהם.

תהליך העברת הנתונים באמצעות כבלים סיבים אופטיים מכונה "סיבים אופטיים". המילה "אופטי" מתייחסת לעובדה שהכבלים משתמשים באור, או בפוטונים, כדי להעביר מידע.

כבלים סיבים אופטיים מורכבים מאגדים של סיבי זכוכית המבודדים בשכבה דקה של פלסטיק. לאחר מכן עוטפים צרורות אלו בשכבת הגנה וניתן להניחם על הקרקע, לקבור אותם באדמה או לתלו אותם ממוטות.

תהליך העברת הנתונים באינטרנט

תהליך העברת הנתונים באינטרנט נקרא Transmission Control Protocol (TCP). זהו פרוטוקול תקשורת המבטיח שהנתונים המועברים יגיעו ליעדם בצורה מאובטחת ואמינה.

ישנם שני סוגים של TCP:

1) זרמים – כלומר השולח ישלח נתונים עד שיסיים לשלוח כמות מסוימת של נתונים, ואז הוא יחכה לאישור מהמקבל לפני שישלח נתונים נוספים.

2) Datagrams – כלומר כל פיסת מידע שנשלחת היא עצמאית אחת מהשנייה, ולכן אין המתנה לאישור מהמקבל.

תהליך העברת הנתונים באינטרנט נקרא Transmission Control Protocol (TCP).

TCP הוא פרוטוקול מכוון חיבור שמקים מעגל וירטואלי בין שני מארחים לפני העברת נתונים. מעגל וירטואלי זה מבטיח שהנתונים לא יאבדו במעבר. TCP מבטיחה מסירה של מנות ומקטעים, שהם יחידות המידע הבסיסיות המוחלפות בחיבור TCP.

תהליך העברת הנתונים באינטרנט הוא תהליך מורכב. זה כולל סוגים רבים ושונים של נתונים, כמו אודיו, וידאו וטקסט. עם זאת, ישנן דרכים רבות ושונות להעביר סוגי נתונים אלה.